Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
Rockezine reviews
 Rockezine Forums : Rockezine reviews
Subject Topic: gemolesteerde promos Post ReplyPost New Topic
Author
Message << Prev Topic | Next Topic >>
Jitte
Senior Member
Senior Member

Posted: 28 February 2007 at 03:38 | IP Logged Quote Jitte

Wat vinden jullie nou van die gemolesteerde promocds? Natuurlijk is het jammer dat je gratis cdtje eigenlijk niet luisterbaar is, maar hebben jullie het gevoel dat jullie er een fatsoenlijke review over kunnen schrijven? Ik heb zelf steeds minder zin om door al dat gekloot heen te luisteren (zie ook mijn Almah review). Meningen?

Edited by Jitte on 28 February 2007 at 03:38
Back to Top View Jitte's Profile Search for other posts by Jitte Send Private Message Add to Buddy List

Jeroen
Senior Member
Senior Member

Posted: 28 February 2007 at 05:15 | IP Logged Quote Jeroen

Ik heb er nog nooit een gehad die kapot is!!
Back to Top View Jeroen's Profile Search for other posts by Jeroen Visit Jeroen's Homepage Send Private Message Add to Buddy List

Mart
Admin Group
Admin Group

Posted: 28 February 2007 at 06:47 | IP Logged Quote Mart

- Als je bedoelt fysiek gemolesteerd (door bijv. de post); gewoon een nieuwe vragen (ik heb een nieuwe Nox promo in goede staat ontvangen, bedankt Jeroen).
- Als je bedoelt dat er tussen/door de nummers, bewust door het label stoorzenders zijn geplaatst tegen illegale copieen (iets wat ik nog nooit heb meegemaakt), dan ben ik er persoonlijk voor (mits het erg irritant is) ze gewoon niet reviewen, het label te vertellen dat je er niet aan meedoet, en wellicht het label kwijtraken. Er zijn nog zat andere labels die niet zo commercieel bezig zijn, promoot die liever!
Back to Top View Mart's Profile Search for other posts by Mart Send Private Message Add to Buddy List

Jitte
Senior Member
Senior Member

Posted: 28 February 2007 at 07:16 | IP Logged Quote Jitte

Dat laatste bedoel ik...soundmarks, voice-overs, fade in/outs...om knettergek van te worden. Zolang niet duidelijk is of de cd-verkoop er echt door wordt beinvloed kan ik me nog voorstellen dat je vanuit commercieel oogpunt zo'n beslissing neemt, maar de muziek wordt gewoon ONLUISTERBAAR. En ik ben het roerend met Mart eens, wat mij betreft gewoon weigeren voortaan.

Back to Top View Jitte's Profile Search for other posts by Jitte Send Private Message Add to Buddy List

Jeroen
Senior Member
Senior Member

Posted: 01 March 2007 at 05:20 | IP Logged Quote Jeroen

Ben ik het niet mee eens.
Het gaat namelijk toch om het beeld dat je van de cd krijgt en een of andere bliep maakt (naar mijn idee) niet het verschil wat voor gevoel/ sfeer de cd geeft. Het is alleen vervelend dat je de cd niet lekker kunt draaien.

Volgens mij doen ze dit vooral om te zorgen dat je de niet online zet.
Soms kiezen ze ervoor om 99 nummers ervan te maken of zoals Roadrunner een watermark op de cd te zetten zodat ze je gaan dissen als je ook maar iets verspreid.

Ik had trouwens het topic verkeerd begrepen.
Back to Top View Jeroen's Profile Search for other posts by Jeroen Visit Jeroen's Homepage Send Private Message Add to Buddy List

Jitte
Senior Member
Senior Member

Posted: 01 March 2007 at 10:22 | IP Logged Quote Jitte

Nou ja, kijk, op de Celtic Frost promo stond door alle nummers om de 30 seconden een toon die voor een paar seconden aanhield. Op een of andere manier trok dat de sfeer van de nummers naar elkaar toe omdat er steeds zo'n dominant soundeffect met dezelfde klank te horen was. Alle nuanceverschillen in sfeer tussen de nummers vielen daardoor weg.

Mijn beeld van een cd is juist vaak georienteerd op de sfeer omdat je in deze genres zoveel herhaling tegenkomt is dat juist een element waarmee een band zich kan onderscheiden.

En mijn argument bij de Almah review is ook echt serieus bedoeld; je kan toch niet de eerste/laatste 30 seconden van een nummer verkloten? Waarom zijn die dan geschreven?!

Wat die labels inderdaad willen voorkomen is dat de promo via internet wordt verspreid. Als dat de verkoop echt beinvloed kan ik dat ergens wel begrijpen. Maar ze moeten ook begrijpen dat veel reviewers daar gewoon niks mee kunnen.

Jeroen
Senior Member
Senior Member

Posted: 01 March 2007 at 11:11 | IP Logged Quote Jeroen

hm, ok.
Het blijft volgens mij gewoon een lastig punt. Als we de cd's van de labels weigeren zullen zij volgens mij gewoon denken: "boeie". Wij bieden dan onze lezers minder variatie en redelijk grote bands niet meer aan. Ik kan me voorstellen dat dertig seconden van het begin en het eind inderdaad erg irritant luisteren is, maar als je daar naar luistert denk ik wel dat het een goed beeld van de cd kan geven, toch?

ralph
Newbie
Newbie

Posted: 01 March 2007 at 16:06 | IP Logged Quote ralph

Ik ben het met Jeroen eens, de labels zullen zich weinig van ons commentaar aantrekken, vaker niet recenseren betekend gewoon geen cd's meer. Ik dank niet dat dit onze bedoeling is. Het is inderdaad zeer irritant, het zal dus ook tot een lagere score leiden.

Ook vermelden in de review en eventueel in het interview.

Back to Top View ralph's Profile Search for other posts by ralph Send Private Message Add to Buddy List

Jitte
Senior Member
Senior Member

Posted: 02 March 2007 at 00:58 | IP Logged Quote Jitte

ralph wrote:

Ook vermelden in de review en eventueel in het interview.

Dat zou interessant zijn. Ik vraag me af hoeveel artiesten het ermee eens zijn dat hun muziek wordt 'gebeebd' door het label.

En tussen die trucs door luisteren, ik weet het niet hoor, ik kan mij er maar slecht op focussen. Bovendien snap ik toch de doelstelling toch ook niet echt. Mensen die niet willen betalen doen dat toch niet.

Edited by Jitte on 02 March 2007 at 00:58

If you wish to post a reply to this topic you must first login
If you are not already registered you must first register

Post ReplyPost New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum
You cannot vote in polls in this forum